Twój partner blisko Ciebie

W naszej ofercie

FAQ - często zadawane pytania

1. Kto zgłasza do urzędu skarbowego zmianę serwisu?

W przypadku zmiany serwisu przez podatnika użytkującego kasę do aktualizacji zgłoszenia danych dotyczących kasy, zobowiązany jest właściwy po zmianie serwis (nowy serwis) w terminie 5 dni od dnia dokonania zmiany.

2. Nie można odczytać pamięci fiskalnej z powodu uszkodzenia. Co należy zrobić?

W przypadku, gdy serwisant stwierdzi brak możliwości odczytu zawartości pamięci fiskalnej, zobowiązany jest do niezwłocznego przysłania kasy rejestrującej do podmiotu prowadzącego serwis główny w celu dokonania odczytu.

3. Kto wystawia uprawnienia do prowadzenia serwisu kas rejestrujących?

Do prowadzenia serwisu dla kas rejestrujących przez podmiot prowadzący serwis, potrzebne jest upoważnienie do wykonywania serwisu, czyli tzw. uprawnienia serwisowe, które wystawia podmiot prowadzący serwis główny.

4. Jak długo ważny jest identyfikator serwisanta?

Identyfikator serwisanta ważny jest przez 1 rok od dnia jego wystawienia i upoważnia do wykonywania serwisu typu/typów kas w nim wskazanych.

5. Zapełniła się pamięć fiskalna w kasie podatnika. Czy można ją wymienić?

Jeśli kasa lub drukarka fiskalna spełnia wymagania w zakresie warunków i kryteriów technicznych oraz została nabyta przez użytkownika w okresie obowiązywania decyzji Ministra Finansów lub potwierdzenia Prezesa Głównego Urzędu Miar i nie jest prowadzona działalność objęta obowiązkową wymianą urządzenia na kasę lub drukarkę on-line, to taka kasa lub drukarka fiskalna może być nadal używana do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego. Oznacza to, że można wymienić pamięć fiskalną w obecnej kasie lub drukarce fiskalnej z kopią elektroniczną po 31 grudnia 2022 roku i ponownie dokonać jej fiskalizacji dla tego samego podmiotu gospodarczego. Wymiana pamięci fiskalnej jest wykonywana wyłącznie przez podmiot prowadzący serwis główny.

6. Czy serwis główny może odebrać uprawnienia serwisowe?

Jeżeli serwisant narusza warunki wykonywania serwisu lub wykonując serwis umożliwia podatnikowi nierzetelne prowadzenie ewidencji na kasie rejestrującej, podmiot prowadzący serwis główny ma prawo do cofnięcia upoważnienia (uprawnień serwisowych). Dodatkowo podmiot prowadzący serwis zobowiązany jest do niezwłocznego informowania podmiotu prowadzącego serwis główny o każdorazowych naruszeniach serwisanta. Podmiot prowadzący serwis główny może cofnąć upoważnienie serwisantowi także z innych przyczyn niż wskazane wyżej. W przypadku cofnięcia upoważnienia jest on zobowiązany zwrócić podmiotowi prowadzącemu serwis główny identyfikator serwisanta.

7. Kończy się termin ważności uprawnień serwisowych. Czy można przedłużyć ich ważność?

W celu przedłużenia ważności identyfikatora serwisanta (uprawnień serwisowych), należy niezwłocznie skontaktować się z podmiotem prowadzącym serwis główny w celu ustalenia nowych warunków przedłużenia ważności. Należy pamiętać, że podczas nieważnego identyfikatora serwisanta nie można wykonywać usług serwisowych dla kas rejestrujących, a w szczególności nie można wykonywać przeglądów technicznych oraz odczytów zawartości pamięci fiskalnej i sporządzać protokołów z tej czynności.

8. Został wykonany przegląd techniczny kasy. Do kiedy należy zawiadomić o tym urząd skarbowy?

Podmiot prowadzący serwis kas rejestrujących, zobowiązany jest po wykonaniu przeglądu technicznego kasy do złożenia do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego wykaz wykonanych przeglądów technicznych w kasach z kopią papierową i z kopią elektroniczną w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został wykonany przegląd.  Wykaz powinien zawierać imię i nazwisko lub nazwę i numer identyfikacji podatkowej podmiotu prowadzącego serwis i podatnika, numer ewidencyjny i numer unikatowy kasy rejestrującej oraz datę dokonania przeglądu.

Wymieniamy pamięci fiskalne w kasach SHARP ER-A285P

Sprawdź ofertę

Zapoznaj się z ofertą na platformie B2B

Załóż konto, poczekaj na aktywację i zamawiaj produkty z udzielonym rabatem.

 

Wsparcie informatyczne dla firm i biura

DomenyCertyfikaty SSLHostingPoczta e-mailStrony internetoweWirtualny dysk w chmurzeWsparcie biura

Nasza misja

Nasza misja

Wspieramy wszystkich naszych partnerów, którzy inspirują nas do spełnienia się w roli serwisu na najwyższym standardzie przeprowadzanych usług. Nasza pasja napędza nas do zapewnienia profesjonalnego serwisu. Staramy się utrzymać kompleksowe rozwiązania na wielu płaszczyznach, zaczynając od diagnostyki usterki, po jej solidną naprawę, kończąc na dokładnym przetestowaniu naprawionego sprzętu elektronicznego.

Nasza wizja

Nasza wizja

Jesteśmy Serwisem Głównym dla urządzeń fiskalnych SHARP, ELCOM, EPSON, MERCURY 130F i ANDROS oraz partnerem serwisowym dla firm EPSON i ELCOM. Naprawiamy kolektory marki CIPHERLAB, HONEYWELL oraz UNITECH, ale z pewnością nie zatrzymujemy się na tym. Pragniemy rozwijać świadczone usługi serwisowe również dla innych partnerów serwisowych i firm z branży elektronicznej. Obecnie, naprawa urządzeń fiskalnych, kolektorów i czytników, drukarek paragonowych oraz komputerów przemysłowych to tylko przedsionek tego, czym się zajmujemy. Z całą pewnością sprawdzimy się w naprawie w szerszej gamie urządzeń, gdzie nasze doświadczenie nie zawiedzie.

Wspieramy naszych partnerów na terenie całego kraju

Strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza akceptację warunków.

Polityka prywatności | Polityka cookies